Cozonaci cu branza, stafide si coaja de citrice

 Cozonaci cu branza, stafide si coaja de citrice

Am pregatit doi cozonaci mititei, dar gustosi, cu branza, stafide, coaja de lamaie si de portocala. I-am framantat manual si i-am copt la masina de facut paine.

Ingrediente:
pentru 2 cozonaci mici:
1 plic drojdie uscata,
2 oua,
150 ml lapte,
200 ml apa calduta,
1 lingurita cu sare,
2 linguri zahar,
2 linguri zahar pudra vanilat in casa,
Faina cat cuprinde,
ulei pentru framantat,

pentru umplut:
aprox 400 g branza,
2 oua,
2 linguri zahar,
2 linguri zahar pudra vanilat in casa,
Coaja de lamaie si de portocala, stafide,

In plus: 1 galbenus pentru uns.

Mod de preparare:
Intr-un vas incapator (eu am un bol rosu inalt pentru salata de la Coca Cola, care mi-e foarte util cand framant cozonacul), se amesteca putina faina (aprox 50 g) cu drojdia uscata si se lasa asa 15 minute (de data asta am avut rabdare si am pastrat indicatiile de pe plicul de drojdie uscata :)
Apoi se adauga apa, laptele, zaharul si zaharul pudra vanilat in casa (adica l-am vanilat eu punand intr-un borcan zaharul dat la rasnita impreuna cu un baton de vanilie). Se face un spatiu in mijloc si se adauga ouale batute un pic, sarea si se amesteca, adaugand treptat faina cat avem nevoie (aprox 500 g). Se framanta cozonacul cu mainile unse cu ulei si se toarna si in el un pic ca sa iasa mai pufos.

Se acopera cu folie alimentara si se lasa la crescut cam o ora (sau pana isi dubleaza volumul) intr-un loc calduros si ferit de curent.

Se pregateste crema din: ouale batute spuma, amestecate apoi cu zaharul, zaharul vanilat si branza rasa. Eu am avut o branza slab sarata. Daca optati pentru branza dulce, sa o scurgeti bine de zeama.

Se presara faina pe masa de lucru (aprox 80 g) si se imparte aluatul pentru doi cozonaci mai mici.
Se intinde primul aluat pe masa, cu sucitorul, se adauga umplutura dupa gust si tot felul de mirodenii: coaja de citrice, stafide inmuiate in putina esenta de rom si lapte, apoi se ruleaza si se asaza in tava. Se unge cu galbenus de ou.


Se procedeaza la fel si pentru celalalt cozonac.

Eu i-am copt la masina de facut paine pe programul doar pentru coacere, 50 de minute sau se pot da lca cuptor, la foc mic, pana se rumenesc.

Timp preparare: aprox 2h 40min
Portii: 10


  

Pofta Buna!

Comentarii