Rețete Pascale

Gem de prune vinete

Gem de prune vinete

Am pregatit acest gem cu mai putin zahar, intrucat fructele au fost zemoase si dulci si pentru ca asa mi l-am dorit. Fiecare poate pune mai mult zahar, dupa preferinte.

Ingrediente:
2 kg prune vinete (cantarite fara samburi);
300 g zahar (sau in functie de gust).

Mod de preparare:
Se spala prunele si li se scot samburii.
Se taie cubulete sau fasii subtiri si se asaza intr-o cratita mare.
Se presara zahar peste ele si se lasa asa peste noapte, sa isi lase sucul.

A doua zi se fierbe la foc mic, amestecand mereu in el, pentru a nu se lipi. Se indeparteaza spuma formata. Cand siropul este legat, se ia gemul de pe foc.

Se toarna fierbinte in borcane, se pun capacele si se intorc cu capul in jos. Dupa ce se racesc, se eticheteaza si se depoziteaza la loc racoros.

Din aceasta cantitate de prune, eu am obtinut: doua borcane mari si unul mic cu gem.

Timp de gatire: aprox 35min


Pofta Buna!


Comentarii