Tort de biscuiti (2017)


Tort de biscuiti

Nu mai facusem de multa vreme un tort de biscuiti si tare mi-era dor, asa ca am pregatit unul si desi multi pun tot felul de mirodenii doar la salamul de biscuiti, mie imi place sa le folosesc si la tort :)

Ingrediente:
400 g biscuiti populari;
lapte rece;
1 lingura esenta de rom (sau dupa gust);
Un pachet unt;
3 linguri zahar;
1 lingura zahar vanilat in casa;
3 linguri cacao neagra;
1 lingurita cafea;

pentru decor:
50 g alune nesarate,
stafide aurii,
coaja de portocala si de lamaie
ciocolata cu lapte si neagra

Mod de preparare:
Se maruntesc cu cutitul alunele si apoi se dau la rasnita pentru o abtine o pudra fina, care se va folosi la decorat.

Se bate cu mixerul untul cu zaharul, zaharul vanilat, cacaoa si cafeaua pana se obtine o crema fina. Mie imi place sa pun si cafea, e mai gustoasa si mai putin gretoasa.


Se inmoaie biscuitii in lapte rece amestecat cu esenta de rom si se asaza intr-un prim strat pe platoul pe care eventual se poate pune o folie alimentara sau de aluminiu pentru a-l inveli la final ca sa il protejeze de alte arome din frigider. Apoi se alterneaza stratul de biscuiti cu crema de unt.

Biscuitii populari sunt mai densi, mai tari, asa ca i-am tinut mai mult la inmuiat, si chiar daca ia mai mult timp, prefer sa folosesc lapte rece in loc de lapte cald pentru ca le evidentiaza aroma biscuitilor. De asemenea, eu prefer mai multe randuri de biscuiti, iar stratul de crema nu il pun prea gros, ca sa nu fie gretos. Eu folosesc de obicei cam 4-5 straturi de biscuiti (am folosit aprox 400 g biscuiti). Pe alocuri am pus si si stafide, coaja de portocala si de lamaie peste crema, altii fac asta numai la salamul de biscuiti, insa fiecare decoreaza dupa gust :)

Se imbraca tortul in restul de crema si se orneaza cu alune (eu nu am avut nuca macinata) si ciocolata rasa.

Se da la frigider pana la servire.

Timp: 45min
Portii: 12





Pofta Buna!



Comentarii