Ora 12 de casa

Ora 12 de casă

Prăjitura Ora 12 era una dintre preferatele mele în copilărie. Am încercat să mă abat cât mai puţin de la reţeta clasică. Nu este ca cea de cofetărie, însă a ieşit delicioasă.

Ingrediente:
Pentru blat:
250 g unt,
5 linguri de zahăr,
5 ouă,
1 linguriţă esenţă naturală de vanilie de Madagascar Dr. Oetker,
10 linguri lapte,
1 vârf de linguriţă sare,
2 linguri cacao,
162 g făină,
1 plic praf de copt,

Pentru sirop:
400 ml apă,
3 linguri zahăr,
2 linguriţe esenţă de rom,

Pentru glazură:
100 g ciocolată neagră,
50 g frişcă lichidă,
Opţional: lapte după gust

Pentru décor: 150 ml frişcă lichidă,


În plus: puţină ciocolată pentru ras

Mod de preparare:
Blatul:
Se freacă untul cu zahărul, se adaugă treptat gălbenuşurile, esenţă de vanilie, laptele, un praf de sare şi cacaoa. Se încorporează cu grijă albuşurile bătute spumă, apoi făina, praful de copt şi se amestecă bine.
Se obţine o compoziţie cremoasă (ca la negresă doar că folosim şi gălbenuşurile şi albuşurile la blat) care se toarnă într-o tavă pregătită cu foaie de copt, se dă la cuptorul preîncălzit aprox 30 de minute, la foc mic (sau până trece testul scobitorii). Se lasă la răcit.


Siropul:
Se prepară siropul din apă şi zahăr, se dă de pe foc, se adaugă esenţa de rom, se lasă la răcit.


Glazura:
Se încălzeşte pe foc mic frişca lichidă (având grijă să nu fiarbă), se dă de pe foc, se adaugă ciocolata mărunţită şi se amestecă până se topeşte ciocolata. Pentru că mie mi s-a părut prea densă, iar gustul de ciocolată prea puternic, am adăugat 2 linguri de lapte rece şi am amestecat (nu e nevoie să reîncălziţi, se va omogeniza frumos). Se lasă la răcit 1-2 minute.



Montare și decor:
Frişca lichidă se bate cu mixerul până devine pufoasă, dar nici moale, nici tare.
Se taie prăjitura în pătrate. Eu am avut o tavă 25x25 cm, am obținut 16 pătrate. Se însiropează delicat fiecare pătrat, apoi se toarnă glazura peste fiecare. Se lasă un pic să se închege glazura, apoi se decorează fiecare pătrat cu frişcă bătută mai devreme, cu ajutorul unui poș cu duza stea pentru decorat.
La final, se rade puţină ciocolată peste fiecare prăjitură.

Se dă la rece până la servire.



Sfaturi:
Nu exageraţi cu esenţa de rom, pentru a nu acoperi celelalte arome ale prăjiturii.
Dacă glazura s-a întărit şi o doreaţi mai subţire, la fel, o puteţi subţia cu puţin lapte.
Aveţi grijă să distanţaţi prăjiturile, atunci când le glazuraţi, pentru a se putea prelinge frumos glazura.


Timp de coacere: 30 min
Timp de pregătire: 1h
Porţii: 16





Poftă Bună!


Comentarii