Prăjitură cu foi cu miere şi cremă cu smântână (Revelion 2018)

Prăjitură cu foi cu miere şi cremă cu smântână

Pentru Revelion am pregătit prăjitură cu foi de miere şi cremă cu nucă şi smântâna, dar de data aceasta, am pregătit-o în cantităţi mai mici, dar şi cu conţinut scăzut de zahăr.
De asemenea, eu am avut 2 tipuri de smântână, că aşa s-a nimerit, una de 10% grăsime, alta de 18% grăsime. Alegeţi ce vă place sau ce folosiţi de obicei, însă vă pot spune că smântâna de 18% grăsime a avut gust mai bun şi mai cremos, aşa că eu pe aceasta aş recomanda-o.

Ingrediente:
pentru foi:
3 ouă;
3 linguri zahăr;
3 linguri miere;
150 ml ulei;
1 plic praf de copt;
450 g făină.

pentru crema:
400 g smântână 18% grăsime;
3 linguri zahăr;
1 plic zahăr vanilat Bourbon;
8 linguri nucă măcinată.

Mod de preparare:
Pentru foile cu miere: se amestecă ouăle cu zahărul şi mierea, se adaugă treptat uleiul, praful de copt şi făină cât cuprinde, eu am avut nevoie de aprox 450 g. Se obţine un aluat pufos, suficient de consistent pentru a fi întins.
Aluatul se împarte în 3 bucăţi. Se întinde primul aluat pe masa presărată cu făină şi se transferă cu grijă cu ajutorul sucitorului pe dosul unei tăvi tapetate cu făină. Se coace la foc mic aprox 7 minute.
Se pregătesc la fel şi celelalte foi.
Sfat! Foile sunt gata foarte repede. Ele trebuie să rămână albe ca să fie pufoase, aşadar aveţi grijă să nu le uscaţi.
Se lasă la răcit.

Pentru crema de smântână: se amestecă smântâna cu zahărul, zahărul vanilat Bourbon şi nuca măcinată.


Foile se taie cu grijă astfel încât să încapă într-o tavă de chec sau formă de silicon. Se alternează foile cu crema. Veţi obţine două tăvi. Se păstrează în frigider până la servire.
Timp total: aprox 1h
Porţii: 24




Poftă Bună!

Distincții:
Rețetă premiată la Concursul „Rețete” din revista „Click! Poftă Bună!” și publicată în nr. 12 din decembrie 2018.

Comentarii