Grătar cu risotto


Grătar cu risotto

Am pregătit acest risotto, la care am folosit un vin rose delicat. Ca să-i dau o notă personală, am decorat cu pătrunjel. Risotto poate fi servit drept garnitură pentru o friptură. Eu am ales să-i răsfăţ pe ai mei (erau un pic răciți și am vrut să-i înveselesc) cu ceafă şi fleică de porc cu ciuperci rumenite pe grătar.

Porţii: 4
Timp: aprox 1h 30min


Ingrediente:
Pentru risotto:
O ceapă albă;
1 morcov ras;
160 g orez;
200 g mazăre congelată;
1 pahar vin (de preferinţă alb, eu am avut rose);
600 ml supă de pui;
Sare după gust;
Un cub de unt;
Pătrunjel pentru decor.

Pentru grătar:
4 felii ceafă de porc;
2 felii de fleică;
Câteva ciuperci;
Sare după gust;

Mod de preparare:
Pentru risotto: se taie mărunt ceapa şi se căleşte într-o cratiţă cu puţin ulei încins. Când se face aurie, se adaugă orezul, se călesc împreună un pic, se sting cu vin şi se lasă un pic să fiarbă. Se adaugă supa fierbinte, mazărea, morcovul ras şi un praf de sare. Se lasă să fiarbă până scade lichidul, iar legumele s-au pătruns. Când e aproape gata, se adaugă untul, se amestecă, se mai lasă să fiarbă un pic, ca toate aromele să se îmbine. Se dă de pe foc şi se decorează după plac. Eu am pus câteva fire de pătrunjel, pe care, după pozat, l-am tocat mărunt şi l-am mâncat cu risotto, i-a dat o aromă foarte bună.

Se pregătesc ceafa şi fleica de porc: se unge cu puţin ulei fiecare bucată şi se condimentează după gust. Se aşază pe grătarul electric, rumenindu-se bine pe fiecare parte.
Se spală şi se curăţă ciupercile, se rumenesc pe grătar şi se taie bucăţi mai mici.






Poftă Bună!

Comentarii