Rețete Pascale

Lasagna


Lasagna

Una dintre mâncărurile mele preferate.


Ingrediente:

9 foi lasagna,

Pentru sosul Bolognese:
700 g carne de porc,
1 ceapă,
1 ardei gras,
1 morcov,
300 g sos de roşii cu busuioc,
150 ml apă,

Pentru sosul alb:
850 ml lapte,
50 g unt,
50 g făină,
Un praf de sare,
Un vârf de cuţit de nucşoară,
sare şi piper după gust,

În plus:
150 gr caşcaval ras

Mod de preparare:
Pentru sosul Bolognese: se spală şi se curăţă legumele. Se toacă mărunt ceapa şi ardeiul, iar morcovul se dă pe răzuitoare. Se căleşte ceapa într-o tigaie cu puţin ulei încins, până devine aurie, se adaugă morcovul şi ardeiul şi se mai călesc împreună cam două minute. Dacă aveţi posibilitatea, alegeţi un ardei gras roşu, are o aromă mai plăcută şi mai dulce decât cel galben. Se adaugă carnea, se lasă până se rumeşte un pic carnea, se adaugă sosul de roşii cu busuioc şi apa, sare şi piper şi se mai lasă să fiarbă cam 5 minute. Se dă de pe foc.

Pentru sosul alb: se topeşte untul într-o crăticioară, se adaugă făina şi se căleşte un pic, apoi se toarnă laptele treptat, amestecând mereu cu un tel, pentru a dizolva cocoloaşele. Se adaugă un praf de sare şi un vârf de cuţit nucşoară, se lasă să fiarbă până se îngroaşă. Se dă de pe foc.


Pentru asamblare: eu am folosit o tavă de ceramică pe care am pus-o în altă tavă mai mare, în caz că lasagna se umflă şi dă peste, dar nu am avut probleme. Astfel, într-o tavă unsă cu puţin ulei se pune un strat subţire de sos alb, apoi 3 foi lasagna una lângă alta (eu am pus 3 foi pentru că atât mi-au încăput, însă ţineţi cont de dimensiunea tăvii dvs), sos alb, sos Bolognese, apoi iar foi lasagna, sos alb, sos Bolognese, iar la final foi lasagna, sos alb, caşcaval ras.
Se dă la cuptorul preîncălzit, la foc mic, aprox 40 de minute sau până se rumeneşte.
  
Timp de pregătire: 30min
Timp de coacere: 40min
Porţii: 8

  


Poftă Bună!


Distincții culinare:

Rețetă premiată la Concursul „Gătești și câștigi” și publicată în revista Libertatea pentru femei Rețete nr. 7/2018.

Comentarii